If you by chance go shopping in the jordaan area, in one of the most comfortable shopping streets the Elandsgracht,  or if you come to visit Amsterdam during your holiday, please offer yourself a small but excellent gift to enjoy traditional and professional Chinese body. Please make an appointment for yourself or your friends, you can experience the massage when it is convenient to you. Over ons ( Nederlands de Eland Wellness house / Kwik fix Massage is al jarenlang gevestigd op Elandsgracht. 61a, en al die jaren geven de Chinese eigenaren en hun deskundig personeel de Chinese wellness therapieën: Chinese massage, tuina, guasha, and cupping die in de klassieke chinese tradities rond gezondheid is geworteld. De eland Wellness house / Kwik fix Massage combineert excellent vakmanschap in traditionele Chinese wellness therapieën met hygiëne, degelijkheid, stilte en eenvoud, en vooral aandacht voor u - onze klant. De traditionele Chinese foot and body massages, cupping, guasha and tuina kunnen stress, vermoeidheid en hoofdpijn verlichten en spanning in nek, schouders, rug, armen, benen en voeten, maar ook spierpijn verlichten of oplossen. De eland Wellness house / Kwik fix Massage biedt verschillende soorten producten, zoals onspanningenmassage, deep tissue of sport massage, reflexologie voetmassage, stoelmassage, gezichtsmassage, zwangerschapsmassage, cupping, tuina and guasha. De sfeer in de eland Wellness house / Kwik fix Massage is rustig en relaxed, gericht op uw ontspanning en gezondheid.

spierpijn stress body needs extra attention and care. De eland Wellness house / Kwik fix. Massage can help you feel relieved and recover better. If you live in the jordaan neighbourhood, or somewhere else in Amsterdam or around the city please come and pay us a visit.

we use anti-allergic oil ( sweet almond oil ). At de Eland Wellness house / Kwik fix Massage you will always have a clean massage table and fresh towels. Our staff is well-trained, friendly and polite. We speak dutch, English or Chinese. You may choose male or female masseurs to be at your service. The atmosphere is quiet, attentive, comfortable and relaxing. We pay all our attention to your body with a focus on recreation and health. Visitors of de eland Wellness house / Kwik fix Massage check in for a reviving massage or other treatments in delightfull relaxation and attention to the body to help them sooth their daily worries and relieve physical slappe complaints. . Our guests sometimes also come to visit us together with their family members, partners or colleagues to enjoy the massage. . Some have the experience of muscle problems in their neck, shoulders, back or legs from long hours working at the desk or physical professions. .

spierpijn stress

Wandelend afvallen zomer Slank


About us ( English de Eland Wellness house / Kwik fix Massage is located at Elandsgracht 61A and has been run by Chinese for years. It combines excellent craftmanship in traditional. Chinese wellness therapy: Chinese massage, tuina, guasha and cupping with hygiene, modesty, meditative quietness and sobriety. The traditional Chinese wellness therapy treatments at de Eland Wellness house / Kwik fix Massage can relieve you of your stress, triangles tiredness, headache and muscle pain, as well as alleviate tension in the neck, shoulders, back, arms, legs and feet. You can choose different type of massages, such as relaxation body massage, deep tissue or sport massage, reflexology foot massage, chair massage, facial massage, pregnancy massage, tuina, guasha and cupping. We aim to offer the best. Traditional Chinese massage in Amsterdam - professional, clean, quiet and cozy. Hygiene and professional massage are on the top of our service list.

Spierpijn - aandoeningen


Bestaat er dan nooit én ideale kpni interventie in gevallen zoals dit? Maar elke interventie, hetzij voeding, beweging, supplementatie, etc, kan wel een verbetering geven. En als er iets is wat je volgens mij zeker moet aanpakken bij je jezelf is het de schadelijke impact van blauw licht.

spierpijn stress

Een correcte lichtstraling zoals dit s morgens, helpt om de dopamineproductie en nagels de cortisol awaking response te activeren zodat het energiesysteem op gang wordt getrokken. Het is meteen een goede manier om van skin die startvermoeidheid af te komen en een eerste stap in het proces om het bioritme te resetten. S avonds, of beter nog: 12uur na het wakker worden, is het belangrijk dat de melatonineproductie weer optimaliseert en dat het schadelijke blauwe kunstlicht wordt vermeden. Naast het instellen van je schermverduistering op smartphones, tablets en computers, is het ook belangrijk om zeker het laatste uur voor het slapen geen tv meer te kijken, games te spelen of nog op je digitale toestellen te werken maar gewoon rustig een boek te lezen bij gedempt. Als extra interventie heb ik bij hem ook geopteerd voor het dragen van een blue light filter bril.

Doordat hij in het overgrote deel van zijn wakkere uren vrijgesteld werd aan de schadelijke blauwe-licht-straling van computers, was het dragen van een blue light filter bril enorm belangrijk. Het remt het blauw kunstlicht en laat de epifyse toe om de melatonine productie op gang te trekken. Conclusie slaapproblemen zijn klachten die vaak optreden. In veel gevallen laten mensen deze klachten dan ook nog eens aanslepen, waardoor ze chronisch worden en er extra problemen opduiken met als resultaat dat de echte oorzaak uiteindelijk verdoezelt raakt. In bovenstaande case is het zelfs zo chronisch geworden, dat het een schoolvoorbeeld van de complexiteit van de werkingsmechanismen is geworden: een combinatie van verstoorde stress-assen, een bioritmeverstoring, een fout voedingspatroon én daarbovenop de schadelijke impact van blauw licht. Daarnaast is het ook belangrijk te weten dat bij 2 patiënten met dezelfde klachten, bij beide de oorzaken en verstoorde werkingsmechanismen volledig anders kunnen zijn. Daarom pakken wij elk probleem steeds (in veel gevallen samen met de reeds behandelende arts) multidisciplinair aan.

Spierpijn in nek - nekklachten


Deze kern wordt als een belangrijke schakelfactor bij het bioritme gezien. De nucleus suprachiasmaticus krijgt via visuele prikkels informatie over de omgeving en wordt daardoor telkens bijgesteld. Hierop stimuleert deze kern de epifyse (het regelsysteem in de hersenen voor ons bioritme) die op haar beurt weer het hormoon melatonine afgeeft. Zo wordt de aanmaak van melatonine (het slaaphormoon) gestimuleerd door de duisternis en geremd door lichtinval. S avonds, bij het duister worden, verminderen de stijgende melatonine spiegels de activiteit van adrenaline, wat kalmerend en slaapbevorderend werkt.

De tweede grote kpni interventie die ik daarom toepaste, was het reguleren van zijn 24uurs-ritme via licht en duisternis interventies. Het ideale ritme is het 12 uur dag/12 uur nacht-ritme. Om dit te herstellen is het belangrijk om lifestyle aanpassingen te doen die lichtstimulerend zijn s morgens bij het opstaan, en lichtverduisterend zijn vanaf 12uur na het wakker worden. In het geval van deze case bleek de jongeman overdag al constant vrijgesteld te zijn aan de schadelijke blauwe-licht-straling door het werk achter een computerscherm. In zon gevallen is het nòg belangrijker om s avonds het blauwe kunstlichtspectrum te vermijden omdat dit lichtspectrum de vrijgave van melatonine sterk onderdrukt én tegelijkertijd de productie van de stresshormonen cortisol en acth verhoogt. Zodoende trachtte ik zijn regelsysteem via licht, duisternis, dopamine en melatonine te beïnvloeden: Als eerste zette ik mijn patient elke morgen 30 minuten voor een 10000lux lamp.

Spierpijn: de beste tips om de pijn te verlichten

Het spreekt voor zich dat een gezonde en gevarieerde voeding belangrijk is om de nodige mineralen en vitaminen binnen te krijgen, want deze zijn als co-enzym (bvb Vit B6) mee bepalend voor de aanmaak van voldoende neurotransmitters. Rustgevende kruiden zoals citroenmelisse en valeriaanwortel hyperbare roth bleken ook een gunstige invloed te hebben. In de literatuur wordt melissa officinalis of citroenmelisse vaak gezien als fytotranquilizer en wordt het zodoende ingezet bij gespannenheid, angst en rusteloosheid. Valeriaanwortel heeft dan weer sedatieve eigenschappen en een slaapbevorderende werking. Zo ziet men dat valeriaanwortel voor een duidelijke verbetering zorgt in de subjectieve slaapstoornis-parameters, zoals de frequentie van het wakker worden, de slaaptijd, de innerlijke onrust en de slaapkwaliteit. Citroenmelisse en valeriaanwortel kunnen zowel als verse thee of voedingssupplement ingezet worden. I, nterventie 2: het 24uurs-ritme terug in lijn brengen. Licht en duisternis en dan vooral de afwisseling daarvan hebben een directe impact op de nucleus suprachiasmaticus, een kleine groep zenuwcellen in de hypothalamus.

spierpijn stress

Spierpijn en stijf - vrouw en overgang

Naast alcohol banden we ook alle geraffineerde suikers en zoetstoffen zoals aspartaam, cyclamaat, sucralose, acesulfaam-k en de veelvuldig in voeding verwerkte glucose-fructosestroop of maïsstroop. Deze laatste, ook gekend als high fructose corn sirop (hfcs) is zoet en goedkoop en wordt daardoor jammer genoeg vaak toegevoegd in onze voeding. Het wordt voornamelijk toegevoegd aan sight frisdranken en sportdranken, maar ook aan koekjes, gebak en cake. (Lees eens een week de etiketten op de voedingsmiddelen die je koopt; je zal versteld staan waar het allemaal aan toegevoegd wordt.). Om de cortisolproductie laag te houden (veel cortisol leidt tot moeilijker inslapen werd ook koffie verboden na 14 uur s middags en werd er sterk op aangedrongen om 12 uur na het wakker worden de laatste maaltijd te nemen. Als allerlaatste anti-inflammatoire aanpassingen voerde ik ook een calorierestrictie én een lagere maaltijdfrequentie. Om de productie van de noodzakelijke rustgevende neurotransmitters zoals gaba, serotonine en melatonine op te bouwen, diende hij voldoende groenten, vis, ei, noten, zaden, avocado, pompoen, munt en koriander te gebruiken. Ook donkergroene groenten en bladgroenten stonden door hun magnesiumgehalte bovenaan de lijst.

Reeds bij zijn eerste consultatie, merkte ik duidelijk een chronisch stresspatroon op, dat voor een chronische stressrespons in de hersenen (meer bepaald de en de sympaticus) zorgde. Bij lichaam acute, kortdurende stress is een ontstekingsbevorderende reactie nog een normale vitale reactie, maar dat is het niet bij chronische (terugkerende) stress. . In het geval van chronische stress zien we dat er door de stressrespons teveel ontstekingsbevorderende cytokines kunnen vrijkomen, wat kan leiden tot een laaggradige ontsteking en zelfs een ontstekingsreactie op een bepaald niveau van de hersenen. Met andere woorden, de genezing van zijn slaapstoornissen zou ook bepaald kunnen worden door de mate waarin de ontsteking kon verminderd worden en zijn immuunsysteem en de stress-assen tot rust gebracht worden. Daarbovenop moest zijn bioritme (of melatonine/cortisol-ritme) weer in balans gebracht worden. Ik koos daarbij voor 2 grote interventies volgens de kpni principes: ik besloot uitgebreid in te zetten op voeding en bioritme. Interventie 1: voeding, om de algemene ontsteking en laaggradige ontsteking te laten verminderen, was het in deze case noodzakelijk om voeding in al haar kracht en facetten in te zetten. Vooral de keuze van de juiste vetzuren was hier van enorm belang; het dagelijks eten van voeding rijk aan epa en dha (omega-3-vetzuren die te vinden zijn in vis, schelpdieren, zeewier, algen) en het verminderen van linolzuur (plantaardige olies uit oa mayonaise, friet, cake, gebak. Daarnaast schroefde ik ook het fructosegehalte uit zijn voeding- en alcoholverbruik drastisch terug; zowel alcohol als fructoseextracten en -concentraten zijn namelijk sterk ontstekingsbevorderend.

Rozemarijn - aromatherapie bij spierpijn, lage bloeddruk

(Dit artikel is geschreven door kpni therapeut koen de witte en verscheen eerder op zijn persoonlijke blog. slaapstoornissen, vermoeidheid, spierpijn, concentratieverlies en duizeligheid. Hebben deze symptomen iets met elkaar te maken? En indien zo, waar zou de sleutel kunnen liggen om dit alles op te lossen? Dit is een verhaal over een jongeman die met al deze symptomen bij mij ( kpni huis therapeut koen ) aan kwam kloppen. De jongeman (35 jaar oud) kampte met slapeloosheid en vermoeidheid die zich vooral s ochtends uitte: elke vorm van drive ontbrak. Bleek dat hij al sinds zijn studententijd problemen ervaarde om in te slapen, en die klachten werden steeds ernstiger. Zijn nervositeit en gespannenheid gingen gepaard met moeite om tot rust te komen, wat hij wijtte aan een stresserende job, lange dagen, weinig arcen ontspanning en weinig tijd voor zichzelf. De laatste jaren ontwikkelde hij naast die vermoeidheid ook spierpijn, concentratieproblemen en duizeligheid.

Spierpijn stress
Rated 4/5 based on 574 reviews